Een leegstaand pand is voor zowel de eigenaar als de buurt een ongunstige situatie. De ruimte is dode ruimte waardoor er een gat in de buurt ontstaat. Het pand zelf moet onderhouden worden, cosmetisch en intern, maar belangrijker misschien nog wel, geleefd worden.

 

De stad wordt steeds voller en ruimte steeds duurder. Voor een gezond cultureel klimaat heb je betaalbare werkplekken nodig waar nieuwe dingen kunnen ontstaan, waar experiment mogelijk is; waar gemaakt en verbonden wordt. Het is cruciaal dat deze plekken gerealiseerd worden. Een stad zonder een vooruitstrevende creatieve industrie is incompleet.

 

Een buurt is vaak onderworpen aan lange termijn plannen. Waar de plannen voor een buurt veelal positief ingestoken zijn, is dit op de korte termijn vaak niet vruchtbaar voor de verschillende groepen bewoners. LOU zet in op sociale cohesie door het vervullen van een verkapte buurtfunctie. Als buurtmensen uit verschillende groepen elkaar groeten aan  het eind van het beheer van een gebouw is dat voor LOU grote winst. LOU heeft een idealistische kern met realistische verwachtingen.

 

De mensen staan voorop bij LOU. Dat er plek is voor iedereen. Dat de stad van de bewoners blijft, dat mensen zich verbonden voelen met de ruimte, de gebouwen en de ontwikkeling van hun leefomgeving. Dat we samen plekken creëren met de juiste intenties, om een voorbeeld te stellen aan een nieuwe generatie, om positieve impact te ambiëren.

 

Omdat het ook anders kan.

WHYbeter_edited.png